[x] ปิดหน้าต่างนี้
Powered by ATOMYMAXSITE 2.5
โรงเรียนบัวขาว สังกัด องค์การบริหารส่วนจังหวัดกาฬสินธุ์
ยินดีต้อนรับคุณ บุคคลทั่วไป    
IP ของคุณคือ 54.80.137.168     
เมนูหลัก
ระบบสมาชิก
Username :
Password :
[ สมัครสมาชิก ] | [ ลืมรหัสผ่าน ]
สมาชิกทั้งหมด 31 คน
สมาชิกที่กำลังออนไลน์ 0 คน
ฝากข้อความ
ชื่อ :
รหัส
ข้อความ

Close
:) :D :(
:o :p ;)
:| x( :~
(ตัวแสดงอารมณ์)

link banner
e-Learning
ห้องสมุดดิจิตอลโรงเรียนบัวขาว (Intranet)

poll

   คุณคิดว่าเวปนี้เป็นอย่างไร


  1. ดีมาก
  2. ดี
  3. พอใช้
  4. ไม่ค่อยดี
  5. ควรปรับปรุง


เผยแพร่ download
[ 8/พ.ย./2557 ] เอกสารจากงานแผนและพัฒนาทั้งหมด (อ่าน : 6 / ดาวน์โหลด : 4 ) โดย admin
[ 8/พ.ย./2557 ] มาตรฐานและตัวบ่งชี้การประเมินคุณภาพภายนอกรอบสาม (อ่าน : 3 / ดาวน์โหลด : 2 ) โดย admin
[ 8/พ.ย./2557 ] พรบ.การศึกษาแห่งชาติ 2542 (ปรับปรุง 2545) (อ่าน : 0 / ดาวน์โหลด : 0 ) โดย admin
[ 8/พ.ย./2557 ] 11-รายงานผลการประเมินงานประกัน (อ่าน : 0 / ดาวน์โหลด : 0 ) โดย admin
[ 8/พ.ย./2557 ] 10-ฟอร์มการเขียนโครงการ (หลายกิจกรรม) (อ่าน : 1 / ดาวน์โหลด : 1 ) โดย admin
พยากรณ์อากาศ
 
ค้นหาจาก google

  

งานวิจัยการศึกษา
    เรื่อง : The Development of Thai Learning and Teaching Method in order to Support the Ability of Judgement Thinking of Matayom Suksa 5 Students

เจ้าของผลงาน : Angkhana Khachonn
อังคาร ที่ 10 เดือน มกราคม พ.ศ.2560
เข้าชม : 309    จำนวนดาวน์โหลด : 38 ครั้ง
4 stars เฉลี่ย : 4 จาก 1 ครั้ง.

บทคัดย่อ :
The Development of Thai Learning and Teaching Method in order to Support the Ability of Judgement Thinking of Matayom Suksa 5 Students Angkhana Khachonn Position: Senior Professional Level Teacher of Buakhao School, Kuchinarai District, Kalasin Province Abstract The purposes of this research were: 1) to develop the method of Thai learning and teaching in order to support the ability of judgement thinking of Matayom Suksa 5 Students. 2) to study the efficiency of Thai learning and teaching method in order to support the ability of judgement thinking of Matayom Suksa 5 Students. 3) to compare the ability of judgement thinking of Matayom Suksa 5 students who study with the method of Thai learning and teaching in order to support the ability of judgement thinking to pre and post learning 4) to study the satisfaction of Matayom Suksa 5 students to the method of Thai learning and teaching in order to support the ability of judgement thinking. This research and development was to set up one-group pretest and posttest design. The sampling group used in this research were 46 Matayom Suksa 5 students of of Buakhao School by using Cluster Random Sampling. The tools used in this research composed of the method of Thai learning and teaching in order to support the ability of judgement thinking were, lesson plans of Thai learning and teaching method, the achievement test, the ability of judgement thinking test, and the satisfaction test. The analysis data were: percentage (%), mean (x), standard deviation (SD), t-test (Dependent Samples) and content analysis. Results of the research found that: 1. The method of Thai learning and teaching in order to support the ability of judgement thinking of Matayom Suksa 5 students had passed the efficiency examination by the experts and working research, called ASRCA Model which consist of principle, purposes, contents, learning process, developed learning method which composed of 5 steps they were: 1.) building up attention (A) 2.) studying (S) with 4 sub-steps which were: 2.1 the ability of certifying problems 2.2 the ability of considering data sources 2.3 the ability of deductive reasoning thinking 2.4 the ability of inductive reasoning thinking 3) Reflection :R 4) Conclusion 5) Application : A 2. The efficiency (E1/E2) of Thai learning and teaching in order to support the ability of judgement thinking of Matayom Suksa 5 students was 88.19/84.42 when compared to the criteria of 80/80 which was higher than the expected criteria. 3. The ability of judgement thinking of Matayom Suksa 5 students who studied with the method of Thai learning and teaching in order to support the ability of judgement thinking to pre and post learning was significantly different at the level of 0.05 (the analysis ability of post learning was higher than pre-learning). 4. The satisfaction of Matayom Suksa 5 students to the Thai learning and teaching in order to support the ability of judgement thinking found that they were satisfied, in general was in the level of “much”.

ดาวน์โหลด  ( บทคัดย่อ ) 

งานวิจัยการศึกษา 5 อันดับล่าสุด

      รายงานผลการพัฒนาสื่อประสมเชิงโต้ตอบเรื่อง องค์ประกอบของระบบสารสนเทศ กลุ่มสาระการเรียนรู้การงานอาชีพและเทคโนโลยี ชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 22/ส.ค./2560
      การพัฒนาชุดฝึกทักษะพลศึกษาเพื่อส่งเสริมความสามารถในการเล่นกีฬาวอลเลย์บอล สำหรับนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 5 21/ส.ค./2560
      การวิจัยแบบมีส่วนร่วมเพื่อพัฒนาการคิดแก้ปัญหาและทักษะชีวิตในการป้องกันการเสพ สารเสพติดของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 2 21/ส.ค./2560
      การพัฒนารูปแบบการจัดการเรียนรู้วิทยาศาสตร์โดยประยุกต์ใช้กระบวน การเรียนรู้แบบสืบเสาะหาความรู้ เพื่อพัฒนาความสามารถในการคิดวิเคราะห์ และผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนวิชาเคมีของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 5 23/ก.พ./2560
      การพัฒนาการจัดกิจกรรมการเรียนรู้แบบโครงงานวิทยาศาสตร์ เรื่อง สารชีวโมเลกุล ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 4 โรงเรียนหนองห้างพิทย 23/ก.พ./2560


กำลังแสดงหน้าที่ 1/0 ->
<< 1 >>



ชื่อ/Email :
ใส่รหัสที่ท่านเห็นลงในช่องนี้
ความคิดเห็น :


กรุณาใช้คำพูดที่สุภาพ และอย่าใช้คำพูดที่พาดพิงถึงบุคคลอื่นให้เสียหาย ขอขอบคุณที่ให้ความร่วมมือ


ข้อความที่ท่านได้อ่าน เกิดจากการเขียนโดยสาธารณชน และส่งขึ้นมาแบบอัตโนมัติ เจ้าของระบบไม่รับผิดชอบต่อข้อความใดๆทั้งสิ้น เพราะไม่สามารถระบุได้ว่าเป็นความจริงหรือ ชื่อผู้เขียนที่ได้เห็นคือชื่อจริง ผู้อ่านจึงควรใช้วิจารณญาณในการกลั่นกรอง และถ้าท่านพบเห็นข้อความใดที่ขัดต่อกฎหมายและศีลธรรม กรุณาแจ้งที่ ruamchart@hotmail.com เพื่อให้ผู้ควบคุมระบบทราบและทำการลบข้อความนั้น ออกจากระบบต่อไป